Handels- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Når du gennemfører en bestilling af varer på pureandcare.com, pureandcare.dk, pureandcare.de, pureandcare.es eller pureandcare.fr accepterer du nedenstående aftalevilkår. Webshopperne ejes og drives af

Pure and Care ApS

Lundhøjvej 30

DK - 8680 Ry

CVR-nr. 36429585

Telefonnummer: +45 30 29 40 30

E-mail: webshop@pureandcare.dk

 

Bestilling og betaling

Når du handler i vores webshop, kan du til enhver tid se og rette indholdet af din indkøbskurv, indtil du gennemfører betalingen. Før du afgiver din ordre, vil du få vist en oversigt over de varer, du har valgt, den samlede pris inkl. moms samt eventuelle leveringsomkostninger.

Efter du har afgivet din ordre, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail. Denne bekræftelse er en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. Købsaftalen er først endeligt indgået, når du har modtaget en separat forsendelsesbekræftelse, og varen er afsendt.

Vi tilbyder betaling med følgende betalingsmidler:

  • Betalingskort (Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debit og Maestro)
  • MobilePay
  • PayPal
  • Google Pay

Beløbet reserveres på din konto ved bestilling, men trækkes først, når varen er afsendt. Betaler du med PayPal eller MobilePay, kan beløbet dog blive trukket med det samme.

Alle priser er angivet i den selvvalgte valuta og er inklusive dansk moms, men eksklusive eventuelle leverings-, told- eller øvrige importomkostninger.

Vi benytter Quickpay som sikker betalingsløsning. Quickpay håndterer alle kortoplysninger krypteret (SSL), og dine betalingsdata kan derfor ikke tilgås eller læses af uvedkommende. Se mere på quickpay.net.

 

Levering

Hvilke lande leverer vi til?

Vi leverer til adresser i Danmark, i hele EU og i følgende lande udenfor EU: Canada, Liechtenstein, Norge, Storbritannien og USA.

Fragtpriser

Fragtpriserne varierer meget og afhænger af, hvilken transportør og hvilke leveringsmetoder der kan blive valgt i det pågældende modtagerland.

Vi tilbyder gratis fragt til en dansk pakkeshop ved køb over 300 DKK og til en pakkeshop i et andet EU-land ved køb over 50 EUR. Dette kræver dog, at levering til pakkeshop er en mulighed i modtagerlandet.

Ved levering til lande udenfor EU gælder der særskilte fragtpriser, og eventuelle omkostninger til told, moms og andre importafgifter i modtagerlandet påhviler køber alene og refunderes ikke af os.

Leveringstider

Ordrer, der er lagt inden klokken 12 på en hverdag, bliver som regel afsendt samme dag. Ordrer, der bliver lagt efter klokken 12 på en hverdag eller i weekenden eller på danske helligdage, bliver afsendt den førstkommende hverdag.

I specielt travle perioder kan afsendelsen blive forsinket med en enkel hverdag.

Når din ordre er blevet pakket, vil du modtage en forsendelsesbekræftelse med et link til et trackingnummer, så du selv kan følge med i forsendelsesprocessen. Som udgangspunkt vil pakker til danske adresser forventes at være 1-3 dage undervejs, mens pakker til udlandet typisk vil komme frem efter 3-7 dage.

Er varen blevet beskadiget under transporten?

Er din pakke blevet beskadiget under transporten, behøver det ikke nødvendigvis betyde, at varen også er ødelagt. Det er en vurdering, du skal tage, når du ser pakken, og du kan enten nægte modtagelsen eller modtage pakken med forbehold.

Hvis du nægter modtagelsen, vil transportøren sende pakken retur til os. Kontakt os da venligst hurtigst muligt på webshop@pureandcare.dk, så vi er informeret herom og kan igangsætte din reklamationssag hurtigere.

Hvis du modtager pakken, og finder efterfølgende ud af, at en eller flere varer er gået i stykker, skal du kontakte os hurtigst muligt efter du har opdaget dette. Send da venligst en e-mail til webshop@pureandcare.dk og oplys dit ordrenummer samt vedhæft billeder af selve pakken, indpakningen og de produkter, der har taget skade. Vi vil derefter behandle din reklamation hurtigst muligt.

Andet under levering

Ved valg af PostNord Pakkeshop: Vær opmærksom på, at der er en afhentningsfrist ved levering til pakkeshop. Fristen vil fremgå af den SMS / e-mail, du får, når pakken er ankommet til pakkeshoppen. Afhentes pakken ikke inden fristens udløb, vil den blive sendt retur til os. Har vi ikke hørt fra dig inden pakken er i vores besiddelse igen, vil vi kreditere købesummen, dog fratrukket transportomkostningerne.

Ved valg af PostNord Omdeling: I mange lande kan man aftale med transportøren, at pakken må stilles på privatadressen uden at du behøver at være hjemme. Bemærk, at ansvaret for pakken ved sådanne ordninger overgår til dig, lige så snart pakken er stillet på det aftalte sted. Vi kan derfor ikke holdes ansvarlige for eventuelle tab eller forsvindinger efter levering. Du er selv ansvarlig for at efterlyse pakken og dække eventuelle tab.

 

Fortrydelsesret

Ifølge Forbrugeraftaleloven §§ 18 - 25 har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret efter modtagelse af varer, der er købt online i Danmark og EU.

Vil du gøre brug af denne fortrydelsesret, skal du inden 14 dage, regnet fra den dag, du har modtaget varen, sende en utvetydig meddelelse herom til webshop@pureandcare.dk.

Du kan hertil kopiere følgende linjer i din e-mail:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer: [her oplistes varerne]

Ordrenummer: [indsæt dit ordrenr., som du kan finde i ordrebekræftelsen]

Bestilt den: [indsæt dato for ordreafgivelse]

Modtaget den: [indsæt dato for ordremodtagelse]

Navn: [indsæt det navn, som er brugt på ordren]

Adresse: [indsæt din adresse]

Hvis du har fortrudt dit køb inden du modtager varen, skal du stadig give os klar besked om dette jf. ovenstående. Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse eller undlade at afhente pakken i pakkeshoppen.

Returnering ved fortrydelse

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal de omfattede varer uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen om fortrydelsen sendes retur til følgende adresse:

Pure and Care ApS
Lundhøjvej 30
DK - 8680 Ry

Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, skal du selv afholde omkostningerne for returforsendelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du bærer selv ansvaret for pakken, indtil den ankommer hos os, så pak varen forsvarligt ind og gem kvittering for afsendelsen samt sporingsnummer. Når vi modtager varen retur, skal den være ubrugt og i original, ubrudt og ubeskadiget emballage. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne returbeløbet.

Tilbagebetaling ved fortrydelse

14 dage fra den dato, hvor vi har fået besked om dit ønske om at fortryde købet, eller senest umiddelbart efter vi har fået varen i vores besiddelse igen, vil vi igangsætte refundering af den betaling, som vi har modtaget fra dig, fratrukket eventuel værdiforringelse (se under afsnit ”Returnering ved fortrydelse”).

Refunderingen inkluderer eventuelle leveringsomkostninger. Vi refunderer ikke leveringsomkostningen, hvis du fortryder en del af dit køb.

Tilbagebetalingen vil ske til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved ordreafgivelsen.

 

Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler har du som forbruger 2 års reklamationsret fra købsdatoen. Hvis der er en fejl eller mangel ved varen, har du ret til at få den repareret, ombyttet, få et afslag i prisen eller pengene tilbage, alt efter situationens omstændigheder. Reklamationsretten gælder for fejl og mangler, der var til stede på varen på leveringstidspunktet eller som viser sig inden for reklamationsperioden. Den gælder ikke for skader eller fejl, der skyldes forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter manglen er opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidigt.

Reklamationen skal ske skriftligt til os via webshop@pureandcare.dk og skal indeholde:

  • En beskrivelse af problemet
  • Dokumentation i form af fotos eller videoer

Vi behandler reklamationer seriøst og vender hurtigt tilbage. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige returfragtomkostninger. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

Dataansvarlig

Pure and Care ApS er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder. Vores kontaktoplysninger er følgende:

Navn: Pure and Care ApS

Adresse: Lundhøjvej 30, DK - 8680 Ry

CVR-nr.: 36429585

Telefonnummer: +45 30 29 40 30

E-mail: webshop@pureandcare.dk

Indsamling af personoplysninger, formål og lovligheden af behandlingen

Som dataansvarlig har vi forskellige behandlingsaktiviteter, hvilke bliver uddybet nedenfor:

Når du besøger vores hjemmeside, anvender vi cookies, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik.

Når du har spørgsmål og kontakter os via vores e-mail, vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig. Det vil typisk være dit navn, din e-mailadresse og eventuelt dit telefonnummer. Vi sletter vores kommunikation med dig, når dit ærinde er løst.

Retsgrundlaget til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.

Når du køber varer på vores webshop, indsamler vi personoplysninger, som navn, fakturerings- og leveringsadresse, telefonnummer, din e-mailadresse, information om, hvilke varer du har købt, betalingsoplysninger samt IP-adressen på den enhed, du har afgivet din ordre på.

Disse oplysninger skal vi bruge for at kunne opfylde vores aftale med dig, herunder at kunne levere de bestilte varer, administrere dine rettigheder til at fortryde og reklamere samt for at kunne kontakte dig vedrørende en eventuel tilbagetrækning. IP-adressen registreres for at vi kan varetage vores legitime interesse i at kunne identificere og blokere mistænkelige transaktioner, der kunne være svindel.

Disse oplysninger bliver gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Retsgrundlaget til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b (i forhold til opfyldelse af vores aftale), databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra c (i forhold til at overholde en retlig forpligtelse om tilbagetrækning og bogføring) samt databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f (i forhold til at forhindre svindel).

Når du tilmelder dig som modtager af vores nyhedsbrev, vil vi indsamle din e-mailadresse for at kunne sende dig e-mails med relevant indhold.

Retsgrundlaget til at behandle dine personoplysninger i forbindelse med nyhedsbrevet er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.

Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, stopper vi med at sende dette til dig.

Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3. 

Videregivelse af oplysninger

Vi videregiver dine oplysninger til andre virksomheder, der hjælper os med at kunne administrere din ordre, herunder at få den leveret til dig. Dine data vil derfor blive videregivet til Magento som e-handelsplatform, Quickpay som betalingsgateway, Shipmondo som fragtportal og PostNord eller FedEx som transportører.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysningerne på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig:

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
  • Ret til berigtigelse (rettelse)
  • Ret til sletning
  • Ret til begrænsning af behandling
  • Ret til indsigelse
  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, beder vi dig kontakte os.

Du har i øvrigt ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

 

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du i første omgang kontakte os på webshop@pureandcare.dk. Kan vi ikke finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager

Toldboden 2, 8800 Viborg

Klageportalen for Nævnenes Hus

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. (2025) og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klagen kan indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores virksomheds oplysninger, som du finder øverst i disse handelsbetingelser.

 

Handelsbetingelserne inkl. persondatapolitik er senest opdateret den 12. september 2025