Handels- og leveringsbetingelser

Pureandcare.dk ejes og drives af Pure and Care ApS, CVR-nr. 36429585 (herefter Pureandcare.dk), Lundhøjvej 30, 8680 Ry, webshop@pureandcare.dk.

Vi tilbyder fri fragt ved køb på 300,- i DK. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Pureandcare.dk til levering i Danmark. Ved køb inden for EU, tilbydes der gratis fragt til ordrer på €50. 

For internationale ordrer, vil der altid være et fragtgebyr som bestemmes ved betaling. 

Bestilling og betaling

Pureandcare.dk er en web portal, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Pureandcare.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til betaling”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Til betaling”. Herefter går din ordre videre til Pureandcare.dk. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse.

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Vi tager forbehold for systemfejl og fejl som opstår i forbindelse med betalingssystemet.

Skulle en vare være i restordre eller udgået, og resten på ordren kan leveres, hæves der kun det beløb på kortet som dækker for de afsendte produkter.

Vi anvender Quickpay og Shopify Payment betalingssystem. Se mere på quickpay.net/dk og på shopify.dk/payments

Vi hæver først fra dit kort når varen er afsendt. Skulle en levering bestå af en dellevering hæves først når alle produkter er afsendt.

Leveringsmuligheder

PostNord levering til adresse med omdeling: fra DK – 35 kr.
BEMÆRK: Individuel fragt rater pr. land.

Leveringstid:
Vi pakker altid din ordre hurtigst muligt og afsender som regel således:

Bestiller du din vare inden kl. 12.00 på en hverdag, afsender vi din pakke samme dag. Bestiller du din vare efter kl. 12.00 på en hverdag, afsender vi din pakke dagen efter. I forbindelse med kampagner kan der være så travlt på lageret, at der vil være længere leveringstid. Du vil altid kunne følge din pakke via det track&trace-link, du modtager i forbindelse med bekræftelsen af din ordre. Skal din ordre leveres i udlandet afhænger leveringstiden af det valgte land. Vi bestræber os på, at du har dine varer senest 5-8 hverdage efter bestilling.

Fragtpriser udland:
Du har mulighed for at bestille alle varer på pureandcare.dk til levering i udlandet. Vi skal dog gøre opmærksom på, at vi ikke kan hjælpe med moms refusion. Du kan se en liste over alle de lande vi sender til, når du lægger en ordre på pureandcare.dk. Der bliver pålagt et fragtgebyr på alle udenlandske ordrer. Beløbet varierer fra land til land og vil fremgå på ordren, inden den betales på pureandcare.dk. Forsendelser til udlandet bliver leveret af PostNord eller underleverandører til disse.

Fragt uden for Danmark:
Vi er ikke ansvarlige for, hvilke told og ekspeditionstider der vil forekomme i modtagerlandet, og for eventuelle omkostninger, der måtte opkræves i den forbindelse.

Beskadiget forsendelse:
Hvis din pakke er beskadiget, skal du nægte modtagelse – både hvis pakken ligger i en pakkeshop og hvis du har bestilt hjemmelevering. Vi erstatter ikke manglende produkter fra en beskadiget kasse.

Uafhentede pakker:
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

Fortrydelsesret

Fortryder du dit køb, giver Pureandcare.dk fuld returret. Ønsker du at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du overholde nedenstående betingelser, tidsfrister og procedurer, der er opstillet i følgende 2 punker:

1. Du har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten på de 14 dage løber fra den dag, hvor den sidste vare i din ordre er i din fysiske besiddelse. Dét betyder, at du, inden 14 dage, skal give os besked om, at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Du skal skriftligt give besked om din fortrydelse på mail til webshop@pureandcare.dk.

Når du giver os besked om din fortrydelse, skal du oplyse os:

  • På hvilken vare eller hvilke varer, du ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende
  • Dato for modtagelse af webordre
  • Ordrenummer
  • Dit navn
  • Din adresse
  • Dato

2. Senest 14 dage efter, du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb, skal du afsende den eller de varer, du har fortrudt til:

Pure and Care ApS
Lundhøjvej 30
8680 Ry

Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med returnering. Priserne på forsendelse af pakker og breve med Post Danmark kan du finde her: www.postnord.dk, så ved du, hvad det koster at returnere en eventuel fortrydelse. Dét beløb, som du har betalt for den pågældende vare inklusive eventuelle leveringsomkostninger, vil blive tilbagebetalt uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra dén dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din fortrydelse. Vi kan tilbageholde beløb, indtil den fortrudte vare er modtaget, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret – alt efter hvilket tidspunkt, der er tidligst. Tilbagebetaling vil ske på dét betalingsmiddel, som oprindeligt er benyttet til at fortage indkøbet med. Du vil modtage en kreditnota på mail, når vi tilbagebetaler købesummen inkl. eventuelle leveringsomkostninger.

Hvis du fortryder et køb, må emballagen ikke være beskadiget eller brudt. Varen skal være ubrugt og i original emballage.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret på alle varer, med mindre dato eller andet er angivet på varen. Der kan ikke reklameres over en vare, hvor sidste anvendelses dato er overskredet. Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden rimelig tid, efter at disse er blevet konstateret eller burde have været konstateret.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, venligst send en mail til webshop@pureandcare.dk, vi behandler reklamationer seriøst og vil derfor helst have en reklamation på skrift for at undgå misforståelser. Det vil være en fordel af vedhæftet et foto, men ikke en nødvendighed.

Såfremt din vare viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, påtager Pureandcare.dk sig at udbedre sådanne fejl og mangler inden for rimelig tid. Hvis det viser sig ikke at være muligt – eller det af Pureandcare.dk ikke skønnes hensigtsmæssigt – påtager Pureandcare.dk sig i stedet at levere en ny fejlfri vare efter modtagelsen af den defekte vare. Hvis en ny levering ikke er mulig, refunderer Pureandcare.dk i stedet købesummen. Det beløb, som du har betalt for den pågældende vare, inklusiv leveringsomkostninger, vil blive tilbagebetalt efter varens returnering og bliver indsat på dét betalingsmiddel, som købet indledningsvist er foretaget med.Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, sker for Pureandcares.dk regning. I forbindelse med returneringen skal du oplyse Pureandcare.dk om, hvori fejlen eller manglen består. Derudover skal du fremvise ordrebekræftelse, faktura eller lignende dokumentation i form af original eller kopi. Pureandcare.dk refunderer dog kun dine udgifter til returnering, såfremt returnering sker ved anvendelse af PostNord. Vi sender dig en kreditnota på mail, når vi tilbagebetaler dig købesummen inkl. leveringsomkostninger samt eventuelle udgifter til returnering ved anvendelse af Post.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det er vigtigt at du i disse situationer ikke fjerner noget fra pakken og gemmer den originale emballage, da du ellers kan miste retten til erstatning.

Persondata

For at kunne handle på www.pureandcare.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pure and Care ApS via e-mail info@pureandcare.dk.

Priser

Alle priser på pureandcare.dk er angivet i den selvvalgte valuta og vil være inklusiv moms, men eksklusiv fragt.

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@pureandcare.dk samt hjemmesiden eller butikken du har købt varen i. En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform: ec.europa.eu